19 MARS

lisa är sjuk idag så det blev ingen bästisdag. den blev en njutardag istället. jag sov ut, vaknade pigg. åt frukost samtidigt som jag tittade på lilla jönssonligan på tv. klädde på mig och gick en långpromenad. städade lite på rummet, åkte till flen och solade, köpte en glass på vägen hem som jag sedan avnjöt i solen. jag har nyss ätit lite tacos och funderar på att gå en promenad till bara för det är så härligt väder och sen komma in och ligga i sängen med massa disneyfilmer. det låter som en skön lördag. idag älskar jag att bo på landet!

jag börjar alltid fundera mycket under dagar som denna när allt är lugnt och jag bara har mig själv att oroa mig över. jag älskar att bo här hemma med mamma och pappa, och speciellt att bo här ute på landet. men på senaste tiden har jag börjat längta härifrån till en egen lägenhet mer och mer. jag känner mig redo att lämna boet och hitta något eget. jag tror jag behöver göra det för min egen skull, så jag lär mig att ta hand om mig själv och så jag lär mig att vara för mig själv, ensam. jag vill ha en egen liten etta med balkong på nåt lugnt ställe i eskilstuna, lagom nära till dansskolan så jag kan dansa hela dagarna och fundera ut vad jag vill göra med mitt liv. jag vill kunna bo där och ibland längta hem, hit till landet. åka hit över helgerna och njuta över hur lugnt och skönt allt är här, för att sedan åka hem till mitt egna lilla krypin. så vill jag ha det tills jag har funderat ut vad världen har att erbjuda för just mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0