3 FEBRUARI

jag har verkligen ingen lust att gå till skolan nu för tiden. förut tyckte jag att det var kul att gå till skolan, men den här terminen känns det som jag har tappat allt. kanske är det för att slutet är så nära, men känns så långt bort? det börjar kännas tråkigt och tjatigt att plugga och jag har ingen större lust att sätta mig framför skolböckerna om kvällarna längre, jag är mycket hellre på gymmet eller på dansskolan och tränar eller jobbar. det tar emot och det är svårt att få saker gjorda. jag misstänker att det kan ha att göra med att vuxenlivet är så nära, att man snart kommer få bestämma allt själv. att jag redan har fått en provsmakning på det som kommer sen efter studenten gör inte saken lättare - att ha körkort, titta på lägenheter, ha ett jobb och tjäna egna pengar gör att jag tappar lusten ännu mer att gå till skolan. jag vill bli stor nu och få välja precis vad jag vill göra!

men det är ju bara 4 månader kvar trots allt. det känns skönt att jag kan börja se ljuset i tunneln. nu gäller det bara att försöka hänga i den sista korta tiden som faktiskt är kvar av skolan. för sen, sen börjar livet. på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0